سنگدانه های بازیافتی در بتن: استفاده از نخاله های صنعتی، ساختمانی و حاصل از تخریب

0
643

کتاب سنگدانه های بازیافتی در بتن

بتن به عنوان یکی از مصالح ساخته بشر از زمان ابداع آن بیشترین استفاده را در صنعت ساخت و ساز داشته است. استفاده گسترده از بتن منجر به تحولات گوناگونی در این صنعت از جمله بتن های فوق العاده پر مقاومت و بتن های خود تراکم در این صنعت گردیده است. تمرکز کتاب حاضر با عنوان “سنگدانه های بازیافتی در بتن: استفاده از نخاله های صنعتی، ساختمانی و حاصل از تخریب” روی پیشرفت های اخیر به خصوص استفاده از انواع مصالح بازیافتی به عنوان سنگدانه در ساخت انواع متختلف بتن می باشد.

این کتاب با گردآوری اطلاعات و داده هایی از منابع گوناگون در زمینه های مختلف مربوطه، موضوع استفاده از سنگدانه های بازیافتی را به خوبی پوشش داده است. کتاب حاضر به دو بخش تقسیم شده به این صورت که مجموعه ای از آمار و اطلاعات مربوط به استفاده از انواع گوناگون پسماند های صنعتی به عنوان سنگدانه در بتن برای مخاطب جمع آوری گردیده و در پی آن استفاده از نخاله های ساختمانی و حاصل از تخریب به عنوان سنگدانه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. گفتنی است در این کتاب ویژگی های سنگدانه ها و تاثیر آنها بر خصوصیات بتن های مختلف نشان داده شده و بررسی های کمی برای تخمین مشخصات بتن های حاوی نخاله های ساختمانی توضیح داده شده است. همچنین آیین نامه های اخیر و روش های توسعه یافته در کشورهای مختلف در خصوص استفاده از این نخاله ها به عنوان سنگدانه و نشریات مرتبط با توسعه پایدار تولید بتن و سیمان به بحث گذاشته شده است.

اطلاعات مبسوطی که در این کتاب ارائه شده، برای دانشجویان در دوره های تحصیلات تکمیلی، پژوهشگران و کارشناسان زمینه تکنولوژی بتن مفید و کارآمد خواهد بود. اطلاعات جمع آوری شده می تواند به عنوان یک مرجع کامل برای مهندسینی که با مشکلات استفاده از این گونه مصالح در بتن مواجه هستند تلقی گردد.

کتاب الکترونیکی دانلود

به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید