بررسی اجمالی CSiBridge
مدلسازی، تحلیل و طراحی سازه های پل در CSiBridge ادغام گردیده تا ابزاری فوق العاده برای محاسبات مهندسی خلق شود. لذا در بازار امروزی، سهولت کاربری برای انجام تمامی موارد فوق CSiBridge را تبدیل به نرم افزاری تطبیق پذیر و سودمند کرده است.
با استفاده از CSiBridge مهندسان به آسانی می توانند پل های با هندسه پیچیده را به همراه شرایط مرزی و حالات بار مختلف تعریف کنند. تعریف مدل های پل به صورت پارامتریک است، به این صورت که از عبارات آشنا برای مهندسان طراح پل همچون خطوط طرح[۱]، دهانه ها، یاتاقان ها[۲] (ضربه گیرها)، کوله ها[۳]، پایه ها[۴]، مفاصل[۵] و پس کشیدگی استفاده می شود. این نرم افزار مدل اسکلت سازه، پوسته و … را ایجاد می کند و با تغییر پارامترهای تشکیل دهنده پل، مدل به صورت خودکار به روزرسانی می شود.
با CSiBridge می توان پل های بتنی و فلزی را به آسانی طراحی و یا مقاوم سازی کرد. مدلساز پارامتریک به کاربر این اجازه را می دهد تا مدل های پل ساده و یا پیچیده را بسازد و مادامی که کنترل کامل بر پردازش طراحی وجود دارد، تغییراتی را به طور موثر در مدل ایجاد نماید. مسیرها و وسائط نقلیه به سرعت می توان تعریف شود که با در نظر گرفتن اثرات پهنا می باشد. نمودارهای ساده و کاربردی گانت[۶] برای شبیه سازی ترتیب و توالی ساخت و استخراج جدول زمان بندی در دسترس کاربر می باشد.
CSiBridge حاوی برنامه خبره[۷] ای می باشد که توسط آن کابر به آسانی می تواند گام های مورد نیاز برای تعریف مدل یک پل را طی کند.
بخشی از بسته نرم افزار طراحی CSiBridge که به طور کامل با آن ادغام گردیده، موتور تحلیلی توانمند SAPFire می باشد که شامل ساخت مرحله به مرحله، تحلیل خزش[۸] و انقباض[۹] بتن، ایجاد کشش در کابل ها تا نیروی هدف، خمیدگی و تغییر شکل، حالت غیر خطی سازه اصلی (اثر P-Delta و تغییر مکان های بزرگ)، حالت غیرخطی مصالح (روسازه ها[۱۰]، ضربه گیرها، زیرسازه ها[۱۱] و تکیه گاه های روی خاک)، کمانش و تحلیل استاتیکی و دینامیکی می باشد. همه اینها قابل کاربرد در یک مدل جامع و کامل می باشد. بعلاوه طراحی AASHTO به روش حدی[۱۲] به همراه ترکیبات بار خودکار، طراحی روسازه و طراحی لرزه ای نیز در این بسته نرم افزاری موجود است
قابلیت های جدید
رابط کاربری گرافیکی
نسخه جدید نرم افزار اجازه نمایش تمامی بارها را در یک الگوی نمایش بار، بر روی تمامی انواع اعضا سازه، در یک نما می دهد.
مدلسازی
تنظیمات مدلسازی قابل ذخیره بوده و می توان در شروع یک مدلسازی جدید از آن استفاده کرد.
مشخصات مصالح، مقاطع قاب، الگوهای بارگذاری، تنظیمات طراحی و دیگر تعاریف قابل ذخیره و استفاده در مدل جدید می باشد.
مدلساز پل
می توان برای پل های با تیرهای جعبه ای[۱۳] بتنی، پایه هایی بدون تیر کلاهک[۱۴] تعریف کرد.
قابلیت میزان کردن مش بندی دیافراگم های داخلی پل با تیرهای مقطع U در محل پایه های تکیه گاهی
بارگذاری
تابع طیف پاسخ به آیین نامه های روسیه اضافه گردید.
تابع طیف پاسخ به آیین نامه CJJ 166-2011 چین اضافه گردید.
بانک وسائط نقلیه چین به روزرسانی گردید.
ترکیبات بار پل چین به طور اساسی به روزرسانی گردید.
تحلیل
استراتژی حل رویداد به رویداد[۱۵] به صورت یک انتخاب در حالات بار تاریخچه زمانی غیر خطی (با انتگرال گیری مستقیم)[۱۶] قرار گرفت.
افزایش سرعت در تحلیل های استاتیکی غیر خطی و تاریخچه زمانی با انتگرال گیری مستقیم
افزایش سرعت تحلیل های با بار متحرک برای محاسبات پاسخ اجزاء قاب و عکس العمل های نقاط اتصال اعضاء به حرکت وسائط نقلیه
نتایج مفاصل قابها در تحلیل تاریخچه زمانی با انتگرال گیری مستقیم
طراحی پل
مدلسازی پل با بار زنده و طراحی روسازه و قابلیت های دیگر آیین نامه AASHTO
قابلیت طراحی لرزه ای پل در آیین نامه چین
نمایش نتایج و خروجی ها
نمایش تناظرها و تشابه ها در نتایج تحلیل صریحاً قابل درخواست از نرم افزار می باشد.
[۱] Layout Lines
[۲] Bearings
[۳] Abutments
[۴] Bents
[۵] Hinges
[۶] Gantt Charts
[۷] wizard
[۸] Creep
[۹] Shrinkage
[۱۰] Superstructures
[۱۱] Substructures
[۱۲] AASHTO LRFD
[۱۳] Box Girder Bridges
[۱۴] Cap-Beam
[۱۵] Event-to-Event Solution
[۱۶] Nonlinear Direct-Integration Time-History